• Wycieczka do Torunia

• W dniu 24 października odbyła się całodniowa wycieczka do Torunia. Uczestniczyło w niej dziesięcioro uczniów naszej szkoły wraz z rodzicami i nauczycielami. Podróżowaliśmy pociągiem oraz środkami komunikacji miejskiej. Po przyjeździe do Torunia najpierw swoje kroki skierowaliśmy ku Krzywej Wieży, która stanowi jedną z wielu atrakcji miasta. Tam dowiedzieliśmy się, skąd wedle legendy pochodzi nazwa miasta, wysłuchaliśmy legendę o powstaniu Krzywej wieży, a także obejrzeliśmy pokaz wybijania średniowiecznych monet. Następnie skierowaliśmy się w stronę domu Mikołaja Kopernika. Zobaczyliśmy okazałą kamienicę, w której nasz słynny astronom spędził dzieciństwo. Nieopodal domu M. Kopernika mieliśmy okazję zwiedzić zabytkowy, kościół, w którym ten wybitny naukowiec  przyjął chrzest. Wnętrze świątyni zachwyciło nas wszystkich. Dowiedzieliśmy się, że w przykościelnej dzwonnicy znajduje się największy dzwon w Polsce. Kierując się w stronę restauracji mieliśmy okazję podziwiać w oknach kamienic kolorowe anioły. W restauracji Manekin zjedliśmy posiłek przy wspólnym stole. Pyszny obiad, który zjedliśmy pozwolił nam zregenerować siły do dalszego zwiedzania. Udaliśmy się na Rynek Staromiejski, a tam oglądaliśmy kolejne zabytki, wysłuchaliśmy ciekawostki oraz legendy, związane z Toruniem. Czas wolny poświęciliśmy na zakup toruńskich pierników, zwiedzanie i  fotografowanie tego pięknego miasta. Po południu udaliśmy się do Geodium – miejsca, w którym mogliśmy eksperymentować. Dowiedzieliśmy się np. jak powstaje tornado, czym jest i jak działa grawitacja. Następnie udaliśmy się do planetarium, gdzie obejrzeliśmy bardzo ciekawy seans o gwiazdach i planetach.

Do Poznania wróciliśmy pełni wrażeń. Jeden dzień w Toruniu to zdecydowanie za mało, żeby zwiedzić  miasto. Jednakże ten jeden dzień wystarczył ,aby zachwycić się pięknem Torunia  i już zatęsknić za klimatem tego niezwykłego miejsca.

• Jesienne warsztaty

• Dnia 22 października w szkole odbyły się integracyjne, kreatywne warsztaty o tematyce jesiennej dla wszystkich uczniów. Zabawa była fantastyczna. Najpierw poszukiwaliśmy ukrytych na terenie szkoły jesiennych skarbów, a następnie przy wspólnym stole wykonaliśmy warzywne kukiełki. W naszych pracach wykorzystaliśmy różnego rodzaju materiały plastyczne. Kukiełki prezentowały się wspaniale. Do dziś są niezwykłą ozdobą naszych klas.

• W kawiarni "Cafe Bayka"

• 4 października 2019 uczniowie z oddziałów 7a SP oraz 6b SP wybrali się na wycieczkę do kawiarni "Cafe Bayka" na pobliskim osiedlu Jana III Sobieskiego. Tym razem wycieczka była okazją do integracji oraz wspólnego  świętowania Dnia Chłopaka. Wszyscy uczniowie wybrali sobie pyszny deser oraz napój. Dodatkową atrakcją był spacer przy pięknej, słonecznej pogodzie.

• Jak ryba w wodzie

• Od października 2019 r. uczniowie klasy VIa Mateusz i Szymon zaczęli realizować projekt edukacyjny „Jak ryba w wodzie”. W jego ramach uczestniczą w zajęciach na basenie, które odbywają się na Pływalni Miejskiej Atlantis w każdy czwartek od 7:15 do 8:00 pod okiem instruktora oraz przy asyście nauczycielek p. Izabeli i p. Agaty. Dzięki profesjonalnej opiece wszystkie ćwiczenia ruchowe w wodzie dostosowane są do możliwości fizycznych uczniów oraz odbywają się w przyjaznej atmosferze i poczuciu bezpieczeństwa. Systematyczne spotkania na basenie mają na celu oswojenie uczniów z wodą, poprawę ogólnej sprawności i wydolności organizmu oraz doskonalenie koordynacji ruchowej, ze szczególnym uwzględnieniem naprzemiennej pracy rąk i nóg. Pomysłodawcami zajęć na basenie są rodzice uczniów, a zajęcia finansowane są przy wsparciu Fundacji „Zdążyć z Pomocą”, do której należą uczniowie.

• 4 x 45 minut rywalizacji sportowej

• W dniu 17 października 2019 r. na boisku szkolnym odbyły się zawody sportowe w ramach projektu „4x45 minut rywalizacji sportowej”. Uczniowie podzieleni na dwa zespoły rywalizujące ze sobą. Uczniowie podejmowali się zadań biegowych, skocznościowych, zwinnościowych. Pokonywali wyznaczoną trasę skokami, slalomem, rzucając ringiem do celu, w leżeniu przodem przeciągali się rękoma po ławce gimnastycznej. Zawodnicy doskonalili umiejętność skupienia uwagi na konkretnym zadaniu, stania w rzędzie, czekania na swoją kolej i co najważniejsze rozwijali sprawność ruchową. Piękna pogoda dopisała, a uczniom nie znikały uśmiechy z twarzy. Na zakończenie zawodów każdy uczestnik otrzymał dyplom.